#coachExit – PFI (acte final) Celebrant els reptes aconseguits

Aquest curs 2021-2022 l’Institut Pedralbes es va incorporar al projecte #coachExit, iniciativa de voluntariat coorporatiu de la Fundació Èxit, amb la finalitat de millorar l’ocupabilitat dels joves que provenen d’una experiència de fracàs escolar.

En aquest projecte, l’institut ha participat amb l’alumnat i professorat del nostre Programa de formació i inserció (PFI) Auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics. En diferents sessions s’ha treballat per millorar la motivació d’aquest alumnat, des de la realitat de l’empresa, mitjançant l’acompanyament (coaching i mentoring) per part de treballadors d’aquestes empreses.

Sessió 1. Presa de contacte


[5 de novembre] El jove ha tingut l’ocasió de conèixer el seu coach, de manera que han pogut establir les bases de la seva relació i parlar sobre com funcionaran les següents sessions. Aquesta primera trobada va ser en modalitat presencial al propi institut.


Sessió 2. Presentació de l’empresa


[12 de novembre] El coach explica al jove a què es dedica l’empresa on treballa, com funciona el seu departament i quina és la seva funció en ell, i quins són els altres departaments existents i com es relaciona amb ells.

En alguns casos aquesta sessió s’ha fet en modalitat presencial i en altres en modalitat telemàtica.


Sessió 3. Sector d’interès


[19 de novembre] El jove ha conegut altres àrees de l’empresa del seu coach, que li van interessar en la visita de la sessió anterior.

L’alumne/a també ha pogut ara entrar en contacte amb treballadors d’altres departaments de l’empresa, i conèixer així la seva motivació per la feina i intercanviar impressions.


Sessió 4. Departament de RH


[26 de novembre] Personal del departament de Recursos humans (RH) de l’empresa explica a l’alumne/a què fa, com es prepara un bon currículum i una bona entrevista de selecció. Tot això per tal de prendre consciència de la importància de les competències transversals.


Sessió 5. Objectiu de millora


[2 i 3 de desembre] Amb l’ajuda del coach, el jove defineix un objectiu que consideri important i realista per als propers 12 mesos.

D’aquesta manera es pretén motivar i incitar l’alumne/a a l’acció.


Acte final de tancament. Celebrar els reptes aconseguits


[15 de desembre] Activitat online en què es duran a terme diferents dinàmiques per tal de conèixer com els participants en aquest projecte han viscut l’experiència. Es formen grups de joves, tutors i voluntaris, que hauran de treballar una sèrie de temes durant aproximadament 15 – 20 minuts. I després cada grup farà una exposició de 2-3 minuts de durada.

#coachExit fa que els joves coneguin el funcionament d’una empresa, descobreixin la seva vocació i valorin la formació com a mitjà per fer-la realitat. En definitiva, millorar la seva motivació.

Estem convençuts que tots els participants han aprofitat aquesta bona experiència i els desitgem molts èxits.

Comments are closed.